Täällä sitä nyt on oltu jo vähän yli viikko, kotona, kotona Espanjassa. Tosiaan mies jäi vielä töihin Suomeen, mutta täällä yksinolosta olen nauttinut, ollut vaan tai touhunnut kun siltä tuntuu.
Kotiin oli kiva tulla kun oli lähtiessä pessyt ja puunannut joka paikan kuntoon, vaikka kaikki muut sitä touhua kovasti ihmettelivätkin. Olin Suomessa n. 1,5kk ja lämmin ja kostea oli tehnyt perustemput keittiössä, pikkuötököitähän siellä oli jauhoissa ja hyllyillä, niitä joutui vähän "karsimaan".. =)
Pitkät aamut ja aamupalat ovat parhaita omalla lämpimällä parvekkeella (aamu joka on lomalaisella puolenpäivän aikaan), tänään saatiinkin lämpöä varjossa jo +35 astetta alkuiltapäivästä. Tänä aamuna herkuttelin viereisen talon alakerrassa olevasta Panaderiasta haetulla uuni tuoreella patongilla, jonka sisään laitoin tortilla españolaa, eli perunamunakasta ja majoneesia, juomaksi mahdottoman raikasta ja makeaa appelsiinimehua.
Mä niin rakastan näitä jalallisia Zara Home:n laseja pienine kyyhkysineen, tuovat minun maitolasiin luksusta.
Ai että millainen ilma täällä on, noh, mittari kertokoon puolestaan ja juu, täällä ei ole satanut viimeksi muuutamaaaan kuukauteen... =)
Koska Suomessa en ollut käynyt viimeiseen kahteen vuoteen, täytyihän sieltä tuoda tuliaisia, kuten kaikkea askartelukamaa mitä täältä ei saa, lankoja ja sisustusroinaa kuten mieheni sanoo... =) joten rekka hurautti läpi Euroopan ja toi minulle 1,3kuution kuorman ihanuuksia!!
Ja vielä Suomessa ollessa, kun minulla ei ollut autoa käytettävissä (eikä ajokorttia!), hoitui postissa käynnit näinkin näppärästi...noh, mitä se ei tyttö ihanuuksiensa vuoksi tekisi...
Alkaa kello olla jo sen verran, että nyt taitaisi jo uskaltaa viedä roskiksenkin yleisiin säiliöihin, täällä on nyt oikein uutisissa painotettu sitä, että sakon uhalla roskiksen saa viedä ulos vasta klo 20 jälkeen..se kuumuus, se kuumuus.
Taidan joutua viemään roskiksille myös yhden löydön josta haaveilin tuunaavani sivupöydän, mutta huomasin sen olevan täynnä tupajumeja, joten ehkä kuitenkin skippaan sen ennen kuin ne leviää..sniif..